Pages

hows your day today???



Create your own banner at mybannermaker.com!

Friday 13 April 2012

KEnYATAAN aKU sEbAGAI aKu..

hidup ni kite x kan lari drpda masalah..masalah?? kenapa masalah?.
sbb, mslah ni ade byk jnis mslah dri beberapa segi..
masalah tekanan dan perasaan....salah satunye

manusia ni mmg punya perasaan..marah, geram,benci,cemburu,irihati...banyak la
tapi kite kene pandai kawal kalau x, prasaan itu sndiri akan mguasai diri kite..betul x??..sape x de perasaan yang aku mention kat atas ni mmg x DE HATI la...tu label bagi orang yang x de prasaan lgsong..buat Dont know je...geram plak rsenye bile aku jumpe ngan org cenggini..tapi nak buat cmne..tu diri dia kan..so x kan nak pakse plak soh gelak...soh marah...mcm ape je..pelik la katekan. perasaan suka ataupun minat kat seseorang tu mmg kite x bley lari sbb semua tu kurniaan ALLAH S.W.T..cume mcm yg aku ckp tdi, pandai lah kawal..x perlu la smpai terover2 sampai berBABY2 , HUBBY,,la  mcm2 la...just ala kadar mncukupi je...prcye la ckp aku kalo korang panggil llki tu dgn panggilan cmtu...korang akan cpt rase mls nak lyn llki tu sbb dah muak...lebih kurang cmtu la..kalo thn pon takat bape lame la...except kalo korang panggil panggilan cmtu kat laki korang ke...tu x kesah la..life korang panjang lagi..kite baru berada kat petak permulaan, berjaye atau x, kiter tgk kat ptk pnamat nnti...setiap orang ni ade persepsi yg trsendiri betol x??? ade orang mudah jatuh cinta, ade orang tu sukar nak jatuh cinta...besela...zmn skang ni susah nak mncari someone yang betul cukup faith dan  boleh dorong kpde pangkal jalan...sebut je prkataan MENCARUT..msti major daripade korang yang tgh bace nih mencarut kan?..ade pompuan x kesah llki mncarut..TAPI, ade orang kesah jgk...bek2 die suke kat orang tu, die bley benci plak sbb someone tu mencarut bende yang merepek2 ni....aku x tau la pade pandangan korang cmne plak...so kalo korang ade pendapat,korang bley bgitau kat cni...insyaallah aku bace la...pesan aku kat engkorang sume...jagelah hati dan perasaan orang laen..kadang2 kite tgk melukai hati seseorang tanpa kite sedari walaupun dgn satu perkataan je!.....so, watch out your mouth OK?

5 comments:

Anonymous said...

Okay. aku shentappp :PPP
lepas nie update pasal aku pulakk
hewhewhew :3 just joke.

WaTaShIwA aYa said...
This comment has been removed by the author.
WaTaShIwA aYa said...

shentap???..aku x maksodkan sape2 pon..

Anonymous said...

tapi benda tu macam akuuu :((

WaTaShIwA aYa said...

lia, aku x de niat pape pon kat sape2..maybe perasaan kau je kot