Pages

hows your day today???



Create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday 23 April 2015

Bukan milikku

Assalamualaikum, pembuka bicara
Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah, tabah kan aku..
Kuatkan aku..
Agar kehidupan yang fana ini dapat aku teruskan.
Sungguh, dugaan ini bertimpa2. Tapi alhamdulillah, aku berjaya meredah semua itu, dengan tabah.
Buat kaum lelaki, ingin aku sampaikan, janganlah dikau permainkan perasaan seorang wanita. Tidak kira siapa, atau macammana pun wanita itu.
Wanita ni lemah, lemah sangat.

Sungguh..
Apa yang berlaku mematangkan aku.
Bukan pakwe yang aku cari, tapi bakal suami. Mungkin, belum masanya untuk aku bertemu dengannya.
Mungkin juga, ajal aku bakal sampai sebelum jodohku.
Siapa tahu?
Hanya Dia..

Sungguh, hidup ini ibarat menaiki tren. Sampai satu lokasi, akan ada insan2, yg dtg dan pergi dari hidupmu. Sampai masa, ibubapamu juga akan meninggalkanmu, tinggal masa untuk kamu mengharungi liku2 bersendirian. Tapi ingatlah, sesungguhnya kamu tidak bersendirian, Allah sentiasa ada.. cuma mungkin, kamu yang melupakannNya.

Biarlah..
Aku redha..
Dengan apa yang berlaku,
Karna aku yakin..
Telah Allah ciptakan seseorg yang lebih baik dari dia. Yang akan mencintaiku..menyayangiku..hingga tiba saat Allah mnjemputnya.
Alhamdulillah ya Allah.
Aku bersyukur atas segalanya..

P/s tatkala Allah uji kamu dengan dugaan sbgini, jngnlah bersedih. Mngkin ini yg terbaik utk kamu. :) stay cool

No comments: